De 20 de ani Politia Rutiera ne prezinta Dinamica accidentelor rutiere cu aceleasi cauze. „Fir-ar” ele de cauze.
De ce nu se specifica in cauze si infrastructura jalnica, activitatea slaba la Ministerul Transporturilor, Ministerul Sanataţii, A.R.R., C.I.S.R., Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului si alte autoritaţi centrale si locale etc.? In opinia mea, fiecare autoritate dintre acestea este vinovata pentru fiecare mort de pe sosele.
Principala cauza o reprezinta faptul ca nu avem specialisti. Asta este de fapt adevarata problema. Probabil ca o sa ne ia inca 20 de ani de acum inainte ca sa ne dam seama.
Sa-i lasam şi pe medici, profesori universitari, psihologi etc. sa se ocupe de stabilirea cauzelor accidentelor. In Europa, asa se procedeaza.
Cifre comparative
La IML numarul persoanelor decedate ca urmare a accidentelor de trafic rutier este mult mai mare in comparatie cu datele de la Inspectoratul General al Politiei Romane – Directia Politiei Rutiere.
Sa comparam cifrele din perioada 2000-2007
IML/ DPR
Anul Numarul persoanelor decedate
Anul 2000
2974 decese /2474 de morti
Anul 2001
3027 decese / 2451 de morti
Anul 2002
2600 decese / 2410 de morti
Anul 2003
2611 decese / 2229 de morti
Anul 2004
2702 decese / 2442 de morti
Anul 2005
2990 decese / 2629 de morti
Anul 2006
2736 decese / 2587 de morti
Anul 2007
3152 decese /2797 de morti
Diferenta intre cifrele prezentate este foarte mare. Asa ca, pentru numarul mortilor in accidente de circulatie rutiera, ne poate ajuta IML, nu politia rutiera.
In tara noastra in perioada 01.01.2007 – 30.06.2008 (si probabil ca si pana azi – eu doar pana la acea data am aceste cifre – ) nu a existat nicio zi fara sa se produca un accident de circulatie si doar in zilele de 27.02.2007 şi 21.03.2007 nu s-a inregistrat niciun deces din accidente de circulatie rutiere.
Costurile acestora sunt enorme pentru noi toti si sunt suportate in mare parte din bugetul statului:
– familii indoliate;
– vieti nenorocite / oameni infirmi pe viata, scosi din campul muncii si din circuitul civil; de ei va trebui sa se ocupe cineva si este posibil ca o alta persoana sanatoasa sa aiba grija de victima, uneori asta insemnand sa renunte la locul de munca;
– ambulante – transportarea victimelor la spital;
– pompieri (SMURD);
– politie;
– morga;
– avocati, procuratura, instante;
– spitalizare;
– companiile de asigurari etc.
– Pentru fiecare deces statul roman pierde in jur de 300.000 de euro.
Cei ramasi infirmi pe viata (si toate celelalte victime) ar trebui sa primeasca despagubuiri de la cel vinovat si de la firma de asigurare, nu de la bugetul de stat. Aici este o mare problema.
Domne stii care e problema>? Sa plateasca despagubiri instructorii auto si scolile de soferi care dau permise pe spaga. Atatea permise obtinute pe spaga in tara asta si aia vinovatii stau bine merci in libertate si copiii nostri zac in cimitir datorita spagarilor. Rusine de tara asta cruda cu cetatenii amarati.
Comentariu de Adrian Cojascu — septembrie 23, 2009 @ 12:44 pm |
Buna ziua! Mi-am pierdut sotul intr-un accident si am primit dupa 2 ani si jumatate 2 miliarde de la firma de asigurare si 200 de milioane de la cel vinovat. Credeti ca m-a ajutat prea mult? Nu pot sa-mi uit sotul. justitia a facut dreptate, i-a dat 2 ani cu executare (abia la apel) dar ma ajuta cu ceva ca ala este in inchisoare? Viata mea este distrusa. Intr-adevar, banii sunt buni, dar sufletul meu este mort odata cu sotul meu. Tinere, ma bucur ca exista un om ca tine. In privinta cartii, mi-a placut, dar m-a intristat pentru ca esti cam dur in unele capitole. Ai spus ca mai lucrezi la o carte, sa stii ca nici in prezent nu este semnalizata curba unde si-a pierdut viata sotul meu. O sa-ti dau si tie cazul poate faci ceva in acest sens. Alina D.
Comentariu de circulativarog — septembrie 25, 2009 @ 11:36 am |
Mor atat de multi oameni datorita soselelor proaste pe care circulam.
Comentariu de Ionut — noiembrie 2, 2009 @ 11:05 am |
De 4 luni mi-a expirat asigurarea si nu mi am reinoit-o. La fel si rovinieta. Astia de la asigurari sunt niste jigodii. Cand mi s a lovit masina in parcare am asteptat 9 luni pana am primit 65% din ce am cheltuit. Diferenta nu am primit-o nici pana in ziua de azi. Eu asa circul de cateva luni, fara asigurare, fara rovinieta, fara sa mai platesc impozit la masina. M am saturat si vreau si eu drepturi nu doar obligatii.
Comentariu de mirroir — decembrie 5, 2009 @ 9:48 am |
Ministerul Transporturilor si Compania nationala de autostrazi si drumuri nationale cnadnr sunt principalii vinovati pentru ca mor atatia in accidente.
Comentariu de mirroir — decembrie 9, 2009 @ 11:37 am |
Avem si noi doua amarate de autostrazi si atunci cand ninge oleaca asa de incercare una este blocata doua zile si pe alta se produc zeci de accidente in lant. Si cu ce sa mai circulam? Eu am ales trenu si mi-am luat o mare teapa ca a avut 9 ore intarziere. Mai am de ales sa merg cu avionu dar la mine aici nu exista aeroport inca. Pana cand se vor face aeroporturi m-am gandit sa plec din tara si sa lucrez in strainatate.
Comentariu de Valeriu — decembrie 17, 2009 @ 1:32 pm |
Ai scris prea putin despre taximetristi si prea mult despre micrubuze.
Comentariu de circulativarog — decembrie 30, 2009 @ 12:17 pm |
Ma numesc George si sunt din Bucuresti. mi-am luat permisul de conducere in luna noiembrie din 2009. Am dat de un instructor auto foarte bun, dar mi-a zis cu tristete ca nu ma poate invata mare lucru in 30 de ore. Mi-a placut atat de mult cum explica, incat am mai luat 5 sedinte. Vazand ce scrie pe aici pe blog si din ce m-a sfatuit si el, am decis ca iarna asta sa nu conduc deloc. Si asa va sfatuiesc pe toti.
Comentariu de GP — ianuarie 5, 2010 @ 1:01 pm |
cauza numaru unu este lipsa sanctiunii pentru cei vinovati.
Comentariu de hhh — ianuarie 6, 2010 @ 3:57 pm |
Ce tare e ala de mai sus ca a dat de instructor bun. A dat pe dracu ce sa zica si el. Nu exista instructori care sa te invete foarte bine si sa fie si calmi ce mama dracului.
Comentariu de elisabeta — ianuarie 20, 2010 @ 11:59 am |
Super tare blogu. Unde a fost ascuns pana acum ca eu nu stiam de el. L-am gasit acu pe google. Sotul meu a fost grav ranit de unu care conducea beat. Pe ala vinovat l-au scos basma curata, se presupune ca nu consumase alcool. Am zis ca mor dupa accident. Cel de Sus a tinut cu mine si nu mi l-a luat. Viteza este principala cauza a accidentelor.
Comentariu de Raluca y — ianuarie 22, 2010 @ 10:57 am |
Asa da! Bravo si mult succes in viitor!
Comentariu de AN Drei — februarie 1, 2010 @ 1:55 pm |
Mi-am facut zdrente ieri un cauciuc, pivotul, bascula si spoilerul in valcea pe dn7. Am intrat direct intr-o groapa dupa ce am evitat alta si pe un vitezoman ce venea pe contrasens. CNADNR ce face in privinta asta, in afara sa ne oblige sa platim roviniete. Tara banditilor este romania asta.
Comentariu de fane — februarie 2, 2010 @ 12:28 pm |
am avut si eu un accident rutier in data de 21.10.2007 si de atunci sunt imobilizata la pat.Am depus dosarul la asirom pentru despagubiri daune morale si vatamari corporale si mi-au oferit suma de 700ron,niste hoti.
Comentariu de dorobantu georgeta — februarie 4, 2010 @ 7:54 pm |
Daca ar fii dupa mine nu as mai plati nici RCA si nici rovinieta.In tara asta nimeni nu face nimic ptr noi. Stiu doar sa ne jupoaie de vii cu tot felul de taxe,impozite si asigurari obligatorii pe care oricum le platim degeaba.
Comentariu de dorobantu georgeta — februarie 4, 2010 @ 8:00 pm |
Cum este posibil ca un sofer profesionist sa omoare un om. Ma refer la cazul de ieri, 11 martie cand autobuzul 330 a lovit un pieton langa parcul IOR. Soferul autobuzului circula cu viteza foarte mare. Nu a tinut cont de conditiile meteo. Acel om care a murit azi, la o zi dupa accident nu are nici o vina. Daca soferii profesionisti omoara oamenii pe trotuare, ce sa mai zicem de teribilisti.
Comentariu de Barbu — martie 12, 2010 @ 10:14 am |
Am un coleg care i-a aruncat profesoarei de franceza un bulgare de zapada in parbriz cand conducea. Profa i-a tras o palma si ala a venit cu tot familionu la scoala ca sa se ia de saraca profa. Ala sa se multumeasca ca nu i-a dat cafteala cum merita ca e un neastamparat. Nu e cuminte deloc. Numai la prostii se gandeste.
Comentariu de ania din craiova — martie 14, 2010 @ 3:34 pm |
A venit primavara si au aparut iar motociclistii aia periculosi. Sa-i ia naiba ca ne sare inima din piept cand trec pe langa noi.
Comentariu de trino — martie 21, 2010 @ 5:14 pm |
A inviat politia. Adevarat a inviat! La toate trecerile de pietoni vezi cate 2-3 militieni. De unde au invadat atatia, ca pana mai ieri cu greu zareai cate unu. Mie imi pare foarte bine ca mai previn si ei din accidentele astea. Se tot da vina pe noi, pietonii. Soferii sunt de vina ca merg cu viteza.
Comentariu de Ciprian — aprilie 14, 2010 @ 11:27 am |
bravo pentru rigoare
Comentariu de juan — aprilie 15, 2010 @ 10:31 am |
M-a socat accidentul in care soferul de tir care conducea pe un drum din Arges a fost decapitat de o scanduraa care s-a desprin din autovehiculul unui alt sofer. Ce vina a avut acel om. A ramas in urma lui multa durere si amaraciune. Cum o sa mai traiasca familia acestuia.
Comentariu de Itasasaasa — aprilie 23, 2010 @ 9:28 am |
asta este viata, ni-i ia pe cei dragi si suferim. Am dat de acest blog si mi se pare interesant ce a facut acest tanar. Las si eu un link aici.
Comentariu de silvia — aprilie 27, 2010 @ 7:17 pm |
Ce idioti sunt unii soferi din Cluj.isi dau flesuri intre ei cand e radarul pe sosea.Ieri la intrarea in simnihaiu-almasului a avut loc un accident grav desi s-au atentionat intre ei soferii.
Comentariu de Daniel — mai 8, 2010 @ 8:36 am |
Se tot afirma ca piata casco este in scadere. Bineinteles ca este asa si va scadea in continuare pentru ca serviciile oferite sunt foarte proaste si nu prea mai merita sa-ti faci casco.
Comentariu de laur — mai 14, 2010 @ 12:19 pm |
ai mare dreptate in privinta cauzelor accidentelor rutiere
Comentariu de Sasha — mai 26, 2010 @ 1:45 pm |
Sa-i ia naiba pe idiotii astia de soferi care adorm la volan si omoara oamenii nevinovati.
Comentariu de roxy — mai 30, 2010 @ 10:49 am |
sosele proaste, soferi prosti, drumari hoti, populatie proasta, autoritati inexistente= moartea pe sosele
Comentariu de IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII — mai 30, 2010 @ 11:05 am |
Ai punctat bine in carte ca ne trebuie un „transplant de educatie”. Asa e, educatia ne lipseste.
Comentariu de nina — iunie 3, 2010 @ 12:08 pm |
Masina mi-a fost lovita de o alfa romeo. Cel care nu s-a asigurat la intersesctie s-a dat jos din masina lui si m-a injurat si a zis ca nu am ce cauta pe sosele cu un trabant. Daca ma puneam la mintea lui il pocneam rau.
Comentariu de trabantistul verde — iunie 4, 2010 @ 11:20 am |
http://www.adevarul.ro/locale/galati/Trafic_blocat_pe_DN_25_Galati-Tecuci_din_cauza_surparii_soselei_0_281971891.html
Aici este banii dumnevoastra. Sa traiti, am inteles1
Comentariu de Danciu — iunie 18, 2010 @ 11:30 am |
Capitolul cu accidentele mi-a placut cel mai mult. Am invatat niste lucruri de care voi tine cont in trafic. Draga autor, Claudiu Cremanuta, tine-o tot asa, sa scoti cat mai multe carti.
Comentariu de sebi — iulie 1, 2010 @ 11:03 am |
Stau in chiajna si astia cu maxi taxi vorbesc la telefon intruna. Circulam inghesuiti ca sardelele. Am citit din cartea ta, intamplator o avea o colega de facultate in geanta la o restanta pe care am avut-o la facultate. A trebuit sa o astept si ca sa nu ma plictisesc mi-a lasat cartea. Felicitari pentru ceea ce ai facut, dar nu cred ca se va schimba ceva in tara asta.
Comentariu de sisu — iulie 17, 2010 @ 1:09 pm |
Statisticile pe care le-am gasit in cartea asta, nu aveam de unde sa le iau din alta parte. Sanatate pentru tot ce faci tu.
Comentariu de gabriel — iulie 17, 2010 @ 1:38 pm |
Perfect scris. Asa este, cauzele accidentelor sunt cele pe care le-ai scris ca nu se scriu.
Comentariu de toni — iulie 22, 2010 @ 7:05 pm |
Esti singurul care a afirmat ca principala cauza o constituie faptul ca nu avem specialisti. Ai mare dreptate.
Comentariu de Alexandru — august 4, 2010 @ 2:50 pm |
In cazul prietenei mele ca a murit in accident este de vina unu care a mers beat.
Comentariu de instructor auto SD — august 5, 2010 @ 11:31 am |
Abia m-am intors de la mare si pot sufla usurat ca am scapat de aglomeratie pe autostrada. Am deces sa vin mai devreme acasa cu doua zile datorita handicapatilor care se plimbp cu skijeturile pe langa oameni. Mi-a fosf frica pentru ca am intrat in apa cu fetita mea de 4 ani si pe langa noi au trecut 2 skijeturi cu viteza mare. Nimeni nu le spunea nimic, puteau lovi pe oricine.
Comentariu de savu — august 9, 2010 @ 12:02 pm |
Cred ca poti face si un clasament cu oamenii care au fost preveniti.
Comentariu de hmm — august 10, 2010 @ 12:11 pm |
Ma bucur enorm ca soferul ala din Caransebes care era sa ucida cativa motociclisti in weekned a fost arestat, dar nu cred ca nu or sa mai faca si alti teribilisti la fel pe viitor.
Comentariu de marian — august 10, 2010 @ 1:12 pm |
Cand vreau si eu sa plec la mare cu copii se gasesc unii soferi sa faca accident pe autostrada. Am vazut de dimimeata ca s-au tamponat trei masini si ciculatia a fost deviata prin Slobozia. Habar nu am pe unde tre s-o iau ca sa ajung pe acolo.
Comentariu de dimancea — august 14, 2010 @ 8:42 am |
Buna, am citit si eu acest blog si m-am gandit sa-ti scriu ce se intampla aici la mine in Iasi. Multi soferi isi fac de cap, se iau la bataie in trafic. Ieri s-a intamplat un mizilic. Un sofer i-a parfumat pe doi oameni din alta masina cu paralizant in ochi. Au oprit masina ambii soferi in mijlocul dumului si s-au luat la harta. Eu lucrez in zona aia. Am vazut imediat la stiri ca au fost si imagini. Camerele de supraveghere de acolo au surprins scena. Astia trebuie bagati la puscarie. Astfel de fapte au loc saptamanal pe aici numai ca nu toate sunt anuntate la politie. Eu am incredere in politie ca va lua masurile prevazute de lege, dar trebuie si noi sa fim alaturi de oamenii legii si sa-i anuntam.
Comentariu de loredana din iasi — august 14, 2010 @ 9:12 am |
ms pentru link; am crezut ca faci misto de mine. Esti mai serios decat am crezut. Si simpatic.
Comentariu de kinderista — august 20, 2010 @ 12:34 pm |
Ce imi vine sa rad dar nu pot de accidentul de ieri din arad cu tramvaiele alea care au batut cuba.
Comentariu de tramvai nervos — august 21, 2010 @ 9:02 am |
In sfarsit vad ca a scris cineva ca asta este cauza, lipsa specialistilor. Lucrez intr-o institutie publica si recunosc ca nu stiu tot ce am citit pe blogul asta.
Comentariu de toncea — august 25, 2010 @ 11:59 am |
Foarte grav ca mor atatia oameni si nu face nimeni nimic. Am observat ca se critica asa prin culise ONG urile care fac si ele ce pot, dar politia si justitia nu fac nimic concret pentru reducerea accidentelor.
Comentariu de Don — septembrie 15, 2010 @ 12:16 pm |
Dramatic
Comentariu de Soco — octombrie 8, 2010 @ 11:26 am |
A venit iarna la munte. Aici la mine in brasov se circula naspa rau.
Comentariu de fds — octombrie 10, 2010 @ 12:36 am |
In primul rand este de vina politia pentru ca nu aplica legea.
Comentariu de Calin — octombrie 19, 2010 @ 12:29 pm |
Politia este platita foarte prost si nu are dotarile necesare.
Comentariu de Razvan — octombrie 25, 2010 @ 6:34 pm |
legea proasta este o cauza generatoare de accidente.
Comentariu de Rodna — octombrie 27, 2010 @ 9:02 pm |
da, cam asa-i. Cetateanul plateste de la el din buzunar costurile.
Comentariu de bosul din sibiu — octombrie 28, 2010 @ 9:33 am |
Soselele batrane sunt cauza numarul 1 la accidente
Comentariu de leo — noiembrie 4, 2010 @ 1:20 pm |
politia rutiera are 50% vina pentru oamenii care mor pe sosele
Comentariu de dida — noiembrie 4, 2010 @ 1:38 pm |
Cand am citit ultimul capitol mi-a mai trecut din suferinta. Dar ramane prea grea despartirea de el. A murit cumplit in accident.
Comentariu de Suflet pierdut — noiembrie 8, 2010 @ 12:47 pm |
Nu ma pricep la cauze, dar stiu ca modul in care se iau carnetele de conducere duce direct la moarte.
Comentariu de Odiseea — noiembrie 16, 2010 @ 1:32 pm |
Vreau sa-mi recomanzi un intructor auto bun.
Comentariu de Dan Sabau — noiembrie 18, 2010 @ 12:27 pm |
Salut! Sunt sofer pe camion de 15 ani si iti fac o invitatie sa mergi cu mine in cateva curse sa vezi cate abuzuri poate face politia.
Comentariu de Cosmin — decembrie 4, 2010 @ 9:19 am |
vreau sa-mi fac o scoala de soferi si as dori sa colaborez cu tine daca ai timp.
Comentariu de Neta — decembrie 5, 2010 @ 11:33 am |
Ce relevanta are ca mor 100, 2000 sau 3000 de oameni, tot rau este
Comentariu de fd — decembrie 8, 2010 @ 10:38 am |
Felicitari pentru rabdarea pe care ai avut-o sa te documentezi!
Comentariu de jojo — decembrie 8, 2010 @ 12:30 pm |
cauzele sunt multiple in romania, una dintre ele lipsa autostrazilor
Comentariu de nita — decembrie 16, 2010 @ 3:10 pm |
Bravos pentru „fir-ar ele de cauze”. Mor de nervi ca mi s-a ridicat masina si am platit 8 bulioane ca sa o iau. Bucurestiul este orasul hotilor, parcari nema.
Comentariu de fiara — decembrie 17, 2010 @ 1:52 pm |
Am dat intr-o groapa si mi-am facut masina pilaf. Cauza suntem noi cetatenii pentru ca nu existam.
Comentariu de Lucian — decembrie 20, 2010 @ 3:22 pm |
Buna, sunt cristina din falticeni, fata cu care ai vorbit saptamana trecuta, vreau sa ma vad cu tine urgent, cum facem, imi lasi un nr de tel?
Comentariu de cristina — ianuarie 16, 2011 @ 4:38 pm |
Intradevar este chiar infiorator sa vezi cum mor multi oameni din zi in zi si stai si privesti neputincios… Cam asta fac multi oameni cand vad un accident sau cand afla ca a mai murit cineva….Din nefericire nu sunt prea multi care au ce face, partea buna este ca mai exista oameni care fac destul de multe lucruri.
Felicitari inca odata!
Comentariu de Luiza — mai 3, 2011 @ 4:12 pm |
meah ce cauze se stie, pa sistem: un chef, o nunta, o cearta, un tolomac, un pieton prost, un sofer care vorbeste la telefon cu nevasta si na, te mai mira de ce se prapadesc oamenii in accidente; nu radeti ma caco legu meu de munca a omorat un pieton cu masina in timp ce vorbea la telefon cu una din amantele sale, la ajuns blestemul celeilalte muieri cu care o insela pe nevastasa, ce mai tara si dam vina pe autoritati. cu ce sunt ele responsabile daca un porc nu se satura de femei nici cand e la volan. mai ganditiva inainte de a trage concluzii. pardonati-mi scrisul zeflemitor
Comentariu de lucaci — iunie 13, 2011 @ 1:35 am |
foarte frumos ce scrii
Comentariu de raducanu — septembrie 27, 2011 @ 8:47 pm |
După părerea mea, accidentele au loc din cauza vitezei excesive, provocate de oameni grăbiţi în permanenţă, uneori pentru faptul că sunt dezorganizaţi iar mulţi cred că dacă ai o maşină, îţi poţi rezolva o problemă intr-un timp foarte scurt. O altă cauză ar fi asigurările Casco( şi nu numai) care încurajează nespectarea regulilor de circulaţie, şoferii asiguraţi conştientizând că pot face orice deoarece nu ei vor plăti daunele, ci asiguratorul.Cum se pot reduce accidentele? Simplu. Nu ai respectat regula de circulaţie( depăşire, prioritate etc…), plăteşti singur daunele la fel ca şi în cazul consumului de alcool.Altă variantă:Ai depăşit viteza, să zicem de 20%, ţ-i se confiscă maşina. Stop.
După asemenea măsuri să-i mai vedem pe şmecheraşi cum circulă lejer ca şi pe păşune.
Comentariu de Crisan Cristian — noiembrie 3, 2011 @ 7:43 am |
trebuie sa se ia masuri la ce am vazut pe aici ca prea nu se face nimic
Comentariu de alexandru — noiembrie 29, 2011 @ 9:30 pm |
In sfarsit, citesc un lucru cat se poate de adevarat. Asa este, lipsa specialistilor primeaza ca si cauza majora.
Comentariu de robert — decembrie 18, 2011 @ 12:36 am |
trebuie sa avem in vedere si lipsa autostrazilor
Comentariu de Sher — februarie 12, 2012 @ 12:27 am |
cam asta e rezultatu la o tara fara sosele
Comentariu de zara — martie 4, 2012 @ 5:53 pm |
eu zic ca vina e a soferilor ca nu respecta legea si nici nu se aplica
Comentariu de kibbro — martie 27, 2012 @ 8:09 am |
Doamne, ce statistici negre!
Comentariu de hvoicu — martie 30, 2012 @ 1:48 am |
toti sunt de vina pentru ce se intampla cu drumurile noastre.se simte si lipsa de autostrazi
Comentariu de mihai — august 18, 2012 @ 12:54 pm |